روش ارزیابی

سوالاتروش ارزیابی
محمود جهانگشا 3 ماه پیش پرسیده شده

سلام الان حدود دو سال است که توی مسجد گروهی از نوجوانان را جمع نموده ام. سعی من همواره براین بوده که آنها در ابعاد مختلف رشد دهم . در برخی از مسائل مانند حضور در نماز جماعت رشد مشهودی داشته اند لکن در برخی مسائل شک دارم اما راهی برای ارزیابی رشد آنان بلد نیستم . مثلا ادب، کمک به دیگران، توجه به ضعف ها و قوتهای خود و …. البته توی این مسائل مشکل حادی ندارند اما نمی دانم ایا نسبت به قبل بهتر شده اند یا نه و اگر شده اند به چه میزان نتیجه برنامه های من بوده؟

2 پاسخ
حمید مقدم عضو سایت 3 ماه پیش پاسخ داده شده

سلام. میشه از آدمایی که بهشون نزدیگند پرسید، مثلا از پدر و مادر یا بردار و دوستاشون . البته اگه به اینجور چیزا دقت میکنن. برای اینکه ببینید چقد اثر برنامه های شما بوده، میشه دوستای غیرمسجدیشون رو رصد کنین ببینین چه فرقایی با اونا داره یا در طول زمان چه فرقایی با اونا پیدا میکنه.

حمزه احمدی عضو سایت 3 ماه پیش پاسخ داده شده

به نظرم باید معیارهای جزئی و دقیقی از عقائد و رفتارهای بچه ها تنظیم کرد و ابتدای ورود به مجموعه و روند هر ساله را طبق اون معیارها سنجید و چیزی شبیه کارنامه برای هر سالشون مشخص کرد. خیلی وقتها وقتی کارهایی که برای بچه ها انجام شده مثل مباحث معرفتی، اردوها، مباحث مهارتی و … را وقتی میبینیم متوجه میشویم که چقدر کار برای بچه ها انجام شده و حتما این کارها بی تاثیر نبوده. همانطور که اگر عکس این کارها برای بچه ها انجام شده بود بی تاثیر نبود و آنها را بی دین میکرد. مجموعه میثم تمار قم یک وقتی فهرستی از معیارها درست کرده بود. ای کاش امکانش بود که اینجا هم منتشر کنند برای استفاده.

بستن
قالب وردپرس