راه بر

توجه به زبان و ادبیات در تربیت کودکان

اگر امروز كودك ما فارسى را درست ياد بگيرد و بتواند لغت فارسى را در جايى كه لازم دارد، استفاده و مصرف كند، اگر شاعر شد، اگر هنرمند، گوينده، برنامه ساز، يا كتاب نويس شد، شما ديگر خاطرتان جمع است؛ مثل كتاب نويس، فيلمنامه نويس، گوينده ى تلويزيون و افرادى نظير آنها كه در محيط قبلى پرورش پيدا كرده اند، نخواهد بود.

يعنى شما در حركت خودتان در كانون، مى توانيد آن دو مقصود و دو وظيفه اى را كه در باب ادبيات هست، هر دو را با هم تأمين كنيد؛ هم ادبيات را پيش ببريد، هم آن را در قشرهاى گوناگون – كه قشر مخاطب شما كودك است – درست صرف كنيد.

بنابراين به زبان و ادبيّات، بايد خيلى اهميت داده شود.[1]


[1] ديدار با مسؤولان كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان 23/2/1377

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
قالب وردپرس